ÎNCEPUTURI


Conceptul ce poartă astăzi numele de ”Fotografia Românească” a luat naștere pe data de 3 octombrie 2013 la inițiativa lui Sebastian Ionuţ Vasiu, născut în Orăștie, un mic oraș din Transilvania. Pasionat de fotografie și călătorie, dornic de a explora și de a descoperi cele mai frumoase locuri și peisaje ale țării natale și de asemenea de a afla poveștile ascunse de viață ale oamenilor din diferitele zone ale României, acesta a înființat în cadrul cunoscutei rețele de socializare Facebook, un grup care are de atunci și până în prezent un singur scop clar: acela de a aduna laolaltă toți românii iubitori ai artei fotografice și a țării noastre. Fie ei fotografi amatori, profesioniști sau simplii admiratori ai acestui domeniu artistic, toți sunt acum parte din comunitatea creată de Sebastiæn, loc virtual care nu după mult timp de la înființare avea să devină extrem de popular.

Încă din primele zile ale existenței grupului Fotografia Românească, la administrarea lui s-a alăturat Cătălin Marius MOȘ, tânăr fotograf originar tot din Orăștie, care a pus umărul și el cu foarte mare pasiune la dezvoltarea ideii și a conceptului creat de Sebastian. În acest moment, grupul celor doi pasionați de fotografie numără mai bine de 30.000 de membri și un total de peste 50.000 de fotografii postate în cadrul acestuia.

Începând cu prima zi a anului 2016, în cadrul grupului Fotografia Românească a luat startul unul dintre cele mai antrenante și ample concursuri de fotografie organizate la noi în țară, ”UN MILION DE LOCURI DE VĂZUT PRIN FOTOGRAFIA ROMÂNEASCĂ”. Acesta a luat naștere ca idee a tânărului Cătălin, inițiativa sa fiind acceptată și susținută pe loc de Sebastian. Celor doi li s-au alăturat rapid nume sonore ale fotografiei românești, sponsorul principal al concursului devenind cunoscutul brand FotoHobby alături de Phoenix Studio și Insight Photo Studio, ceilalți doi sponsori oficiali, pagina de Facebook UN MILION DE LOCURI DE VĂZUT ÎN ROMÂNIA ce numără peste patru sute de mii de urmăritori alăturându-li-se ca partener social media și de asemenea postul de televiziune TV CITY ca partener media.

Juriul a fost unul pe măsură! Sorin ONIȘOR, administrator onorific al grupului și Adrian PETRIȘOR, unii dintre cei mai cunoscuți și apreciați fotografi români împreună cu cei doi administratori, Cătălin MOȘ și Sebastian VASIU au format brigada de jurați.

Concursul s-a desfăşurat pe durata unui an întreg, acoperind cât mai multe subiecte care au avut legătură cu România și locurile frumoase din țară, prin etape lunare intermediare cu premii. La sfârșit de săptămână, fiecare membru al juriului a nominalizat câte o fotografie care a fost supusă apoi la jurizare alături de cadrele nominalizate de ceilalți membrii ai juriului dar și alături de cea mai apreciată fotografie a publicului. Din cele cinci fotografii nominalizate a fost desemnată FOTOGRAFIA SĂPTĂMÂNII, imagine care s-a calificat în finala lunii și concurează împreună cu celelalte fotografii câștigătoare ale celorlalte săptămâni pentru titlul de FOTOGRAFIA LUNII.

Premiul acordat autorului a cărui imagine a fost desemnnată FOTOGRAFIA LUNII a constat într-un voucher oferit de FotoHOBBY, un print al fotografiei proprii din partea Insight Photo Studio, o ședință foto de studio din partea Phoenix Studio, publicarea fotografiei pe pagina de Facebook ”Un milion de locuri de văzut în România”, ediția în curs a revistei National Geographic România, accederea în etapa finală a concursului și apariția acesteia pe fila lunii respective a unui  calendar 2017. La sfârșitul lui 2016, din toate cele doisprezece cadre finaliste ce vor fii parte a expoziției BEST OF FOTOGRAFIA ROMÂNEASCĂ organizată la începutul anului 2017, se va alege FOTOGRAFIA ROMÂNEASCĂ A ANULUI, autorul acesteia fiind răsplătit cu MARELE PREMIU, un voucher important din partea FotoHOBBY.

Datorită faptului că lucrurile au luat-o repede în direcția dorită, numărul de membri ai grupului crescând considerabil și de asemenea concursul organizat în cadrul acestuia devenind foarte popular și apreciat, a fost creată pentru a întregii îndrăznețul proiect FOTOGRAFIA ROMÂNEASCĂ și pagina de Facebook ce poartă același nume. Totodată a fost lansat și un profil în cunoscutul mediu virtual dedicat fotografiei, INSTAGRAM, acesta ajungând într-un timp extrem de scurt la peste 23.000 de urmăritori, numărul lor crescând semnificativ pe zi ce trece. Cele două au ca scop promovarea grupului și strângerea într-un singur loc a galeriei celor mai bune fotografi din concurs și din grup în general.

Proiectul FOTOGRAFIA ROMÂNEASCĂ nu se va opri aici! Deja devenit un brand, se va extinde cu ajutorul vostru, al iubitorilor de fotografie, surprinzându-vă în continuare și cu alte acțiuni ori declinări vizuale cum este și această revistă aflată la momentul inaugural.